41016Datos de la Educación al Inicio del Curso Escolar

Department responsible
Ministerio de Educación y Formación Profesional  - Subsecretaría de Educación y Formación Profesional
Executing unit
Secretaría General Técnica  - Subdirección General de Estadística y Estudios
Participation of other institutions
Consejerías/Departamentos con competencia en la materia de las comunidades autónomas
Type of operation
Real statistics with results grouped in tables
Sector or subject
Education
Subsector or subsubject
Educational system activity
Breakdown level
National
Methodology of data collection methodology
Obtaining statistical summaries based on administrative data by means of preparation
Form of data collection
Transcription of administrative document, regardless of how it is filled in
Overall objective
Estimación y difusión de las variables más significativas del sistema educativo a la iniciación del curso escolar
Study variables
Alumnos matriculados, centros, profesores, gasto, becas
Classification variables
Nivel de enseñanza
Type of dissemination
Datos y cifras de la educación, Internet

    Data        

Periodicity of dissemination
Anual
Periodicity of data collection
Anual
Type of operation
Structural
Units
Centros docentes
Administrative source (if applicable)
Documentación administrativa
Shown in the National Statistics Plan 2017-2020 actualizado
Yes: 7660 Estadística de Enseñanzas no Universitarias (Centros, Matrícula, Graduados y Personal)
Dictated by the High Council on Statistics
Sí - En la reunión de la Comisión Permanente del CSE de 4-12-2012
Shown in the Annual Programme 2019
Yes: 7660 Estadística de Enseñanzas no Universitarias (Centros, Matrícula, Graduados y Personal)
Release calendar in the Annual Programme 2019
Yes
European Union Statistical Legislation
No


History sheet

Important information about cookies

This website uses its own and third party cookies in order to provide a better service. These cookies are not used to collect personal information. If you continue browsing you are considered to accept their use.