54096Estadística de Actividad del Centro Europeo de Consumo: Consultas, Reclamaciones y Litigios de Carácter Transfronterizo
- Department responsible
 - Ministry of Health, Social Services and Equality - General Health Secretariat and Consumer Affairs
 
- Executing unit
 - Spanish Agency for Consumer Affairs, Food Safety and Nutrition
 
- Participation of other institutions
 - Consejerías/Departamentos con competencia en la materia de las comunidades autónomas (Cataluña y País Vasco)
 
- Type of operation
 - Real statistics with results grouped in tables
 
- Sector or subject
 - Quality of life and living conditions
 
- Subsector or subsubject
 - Life conditions and quality
 
- Breakdown level
 - National
 
- Methodology of data collection methodology
 - Obtaining statistical summaries based on administrative data by means of preparation
 
- Form of data collection
 - Transcription of administrative document, regardless of how it is filled in
 
- Overall objective
 - Conocimiento de las consultas, reclamaciones y litigios de los consumidores europeos, en relación con la adquisición de productos y servicios en otros Estados miembros, así como los sectores afectados por esas reclamaciones y consultas
 
- Study variables
 - País de residencia del reclamante, país donde se produce la adquisición del producto o servicio, tipo de bien afectado y motivo de la reclamación, consulta o litigio
 
- Classification variables
 
- Type of dissemination
 - Publicación
 
- Periodicity of dissemination
 - Anual
 
- Periodicity of data collection
 - Continua
 
- Type of operation
 - Structural
 
- Units
 - Centro Europeo del Consumidor en sus sedes del Instituto Nacional del Consumo y comunidades autónomas de Cataluña y del País Vasco
 
- Administrative sources
 - Documentación derivada de las reclamaciones hechas por los usuarios
 
- Dictated by the High Council on Statistics
 - No aplicable
 
- These are European statistics, according to European Parliament and Council Regulation (EC) no. 223/2009
 - No